Weekendje weg - Reisverslag uit Châu Ðốc, Vietnam van Amber Oude Heuvel - WaarBenJij.nu Weekendje weg - Reisverslag uit Châu Ðốc, Vietnam van Amber Oude Heuvel - WaarBenJij.nu

Weekendje weg

Blijf op de hoogte en volg Amber

12 Juli 2016 | Vietnam, Châu Ðốc

Afgelopen weekend (ons weekend is zondag/maandag) zijn we met alle vrijwilligers naar Chau Doc geweest, een plekje in Vietnam vlak bij Cambodja.
We werden om 7 uur met het busje op gehaald, en daar begon de reis. Na iets meer dan 3 uur reizen kwamen we eindelijk aan bij ons hostel.
Het was een prima verblijf plek, een van de vrijwilligers, Britt, was er al een keer eerder heen geweest.
Heeeeeerlijke warme douche (want die hebben we niet in ons eigen huis hier)
We zijn die zondag eerst Sams mountain op geweest. Dit kon je te voet doen, of achterop bij mensen op de scooters, wij zijn voor de 2e keuze gegaan. Eerst zaten Eveline en ik nog wel te twijfelen of we zouden lopen, maar het was zo stijl, zelfs de scooter was een paar keer afgeslagen.
Op het eind kon je aan de ene kant van de berg Cambodja zien, aan de andere kant Vietnam, hier zijn we even wat rond gaan lopen, foto's gaan maken, en weer terug naar beneden. Op de terugweg naar beneden zijn we langs een Pagoda gegaan, hier zijn we nog een hele tijd geweest, wat mooi en wat een mooi uitzicht!
Toen we weer beneden waren stond onze taxichauffeur weer op de plek waar we met hem af hadden gesproken en bracht hij ons naar de cave pagoda. Dit is een pagoda deels in 'de cave' heel groot en heel mooi, en wat een rust. Het was wel smoorheet, het zweet droop er vanaf.
We zijn wel gezegend, aangezien we bepaald water hebben gedronken uit de berg waardoor je gezegend word.

De volgende dag vertrokken wij al vroeg naar het bos, waarvan ik de naam even niet meer weet..... Hier hebben wij met bootjes door de forest gevaren en de meest mooie natuur gezien (e dat is heel wat voor mij om te zeggen aangezien ik niet altijd even snel daardoor geboeid ben). Op het eind kwamen we uit bij een soort van chill punt, hier kon je ook naar boven op een soort van toren voor het uitzicht, ge-wel-dig, zo mooi!!
daarna gingen we weer terug met de bootjes en stond, nog steeds, de zelfde taxichauffeur op ons te wachten die ons weer naar het hotel bracht. In het hotel hadden ze geregeld dat we een bus eerder terug naar Can tho konden krijgen zodat we iets meer op tijd terug kwamen.

Oja we zijn ook een beetje opgelicht op zondag avond, we waren met 4 van de 7 vrijwilligers ergens even een noodle soepje gaan eten. Het maximum bedrag wat je daarvoor hier betaald, aan straat ligt omstreeks 25.000 VND, ongeveer een euro. De man van het kraampje probeerde ons wijs te maken dat het 50.000 VND per bak was. Niet dat dat heel duur is voor avondeten, maar wij wisten opzich wel beter. dus wij na veel miscommunicatie (mensen spreken nauwelijks engels) 100.000 VND gegeven en maar weg gelopen...

• 12 Juli 2016 - 19:03

Joke Oude Heuvel:

Bdankt voor je mooie verslag.geweldig.en dan dat raisen op de scooter. Zijn dat vietjameese verwilligers?fijn dat ik je vriendinnetje weer mag zijn. Heb de foto's gezien. Ook film van laura?. En verschillend werk. Als je weer thuis bent, waardeer je weer de warme douche..met mij alles pke. Tot de volgende keer. Liefs...joke

• 12 Juli 2016 - 19:30

Opa Ben En Oma Marianne:

Wat heb je dit weer mooi beschreven Amber. Zo leer je ook genieten van de natuur, die is daar wel heel bijzonder h'e? Wij genieten erg van jou mooie foto's en verhalen. En straks waardeer je dubbel van jou lekkere bed en douche. Veel liefs van ons, opa en oma.