3 weken van huis - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Amber Oude Heuvel - WaarBenJij.nu 3 weken van huis - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Amber Oude Heuvel - WaarBenJij.nu

3 weken van huis

Blijf op de hoogte en volg Amber

18 Juli 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Lieve allemaal,

Alweer drie weken van huis, de tijd vliegt echt voorbij. Voordat ik het weet zit ik straks al weer in het vliegtuig terug naar huis!

De week qua projecten is gewoon het zelfde dus niet heel veel nieuws.
We zijn deze week ook bij een sushirestaurant gaan eten, en OMG wat lekker!!! Het is natuurlijk wel de plek voor de wat rijkere vietnamezen, dat was ook wel een beetje aan te zien.
Voor Vietnamese standaard was het ook wel duur, een grote mason jaar vol met strawberry mojito en sushi tot mn buik vol was koste me intotaal 9,27 euro. Vergeleken met sushi in NL is dat wel heel goedkoop, maar vergeleken met het eten hier is het wel heel duur, we worden een beetje gierig...

Verder ben ik deze week ziek geweest, dus heb ik 2 dagen van mijn projecten moeten missen. Ik was niet de enige. De jongen uit ons huis was eerst ziek, 2 dagen later ik, 1 dag na mij nog 2 andere meiden.. Gaat lekker!

We waren op zaterdag avond ook met alle vrijwilligers + een jongen die eveline en ik hadden ontmoet op het vliegveld(ramptoerist net als wij, hij was backpacken vanaf Hanoi naar zuid Vietnam) wat drankjes gaan doen bij de sky bar.
Erg impulsief gingen we daarna kijken hoe het uitgaansleven in Vietnam was, en dat was apart. We kwamen aan bij de club je word naar binnen geleid, we werden meteen in een vipgedeelte gezet, grote kans omdat we blank zijn (want dat is hier heel interessant!!). Het viel ons allemaal op, niemand was aan het dansen. Iedereen stond stil, zo gek... Het drinken was ook heel duur, gewoon duurder dan thuis. 1 klein blikje heineken koste 4 euro..!!

Vandaag (maandagochtend) zijn we om 04:00 uit bed gegaan en 4:30 richting de boulevard gefietst, vanaf daar zijn we met een bootje naar de floating market gegaan. Daar kon je groentes en fruit halen via andere boten. Het was ochtend en er kwam een vrouwtje met een bootje aan met drinken, en oa. koffie, dus iedereen was bij ons aan de koffie om half 7 :). Na de floating market voeren we door naar de noodle fabriek en daarna via kleine kanaaltjes terug naar huis, intotaal ongeveer 3,5 uur in de boot gezeten.

Vandaag is voor de rest een rustig dagje, er komen 2 nieuwe meisjes, de jongen uit ons huis is net weg gegaan, en gister was er ook al een nieuw meisje gekomen.
We gaan alleen wel even Phu quoc boeken voor volgend weekend, maar daar zal ik dan wel weer over posten!


  • 18 Juli 2016 - 08:46

    Joke Oude Heuvel:

    Ben net uit bed,en dan al een leuk berichtje van jou.gisteren bij paul brunch gehad. Ivm. Marion en nicole hun verjaardagen.gzellig!!christel haar jongste zoon was ook geslaagd voor havo.ging n naar saxion.hij was met jouw werk in vietnam op de hoogte. Ik ga vrijdag met nicole een dagje uit.gezellig. Live schat... Geniet van alle leuke dingen.han en saskia hebben ook websyt?!?! Leuk.... Ik word er druk mee!!! Veel liefs...jokew

  • 18 Juli 2016 - 12:15

    Opa Ben Oma Marianne:

    Lieve Amber, dit is weer een mooi verslag van jou. Knap hoor. Wat maak je veel mee h'e? Vervelend dat je een paar dagen ziek bent geweest, maar gelukkig gaat het weer goed. Je tijd in Vi"etnam schiet nu aardig op . Nog een mooi resttijd, liefs en kus van ons, opa en oma.

  • 18 Juli 2016 - 18:19

    Saskia:

    Leuk om weer een verslag van je te lezen! Fijn dat het zo goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Ondanks het nare begin een goede keuze om door te reizen, stoer! Ondertussen zitten wij in Denemarken en Yannick (ziek) thuis. Hier gaat het ook goed, vandaag in Kopenhagen was Lola erg geliefd ... "Can I cuddle your dog?" Een jonge gast die van zijn fiets afstapte om Lola te knuffelen ha ha, "I love dogs!!" Dat was te zien, uitgebreid geknuffeld en toen weer verder fietsen. Grappig. We spreken en zien elkaar wel weer snel via FaceTime, snapchat, whatsapp of hoe dan ook. Veel plezier !!!! xMama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Ik ben Amber Oude Heuvel, 19 jaar, en ga het komende jaar op avontuur down under. Eerst 9 maand aan de slag als au pair en dan een stukkie rond trekken. Lees hier mijn ervaringen en belevenissen. See you later alligator

Actief sinds 29 April 2016
Verslag gelezen: 22513
Totaal aantal bezoekers 100280

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 03 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk in Vietnam

Landen bezocht: