Al weer een week hier - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Amber Oude Heuvel - WaarBenJij.nu Al weer een week hier - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Amber Oude Heuvel - WaarBenJij.nu

Al weer een week hier

Blijf op de hoogte en volg Amber

09 Juli 2016 | Vietnam, Can Tho

lieve allemaal,

Onderhand ben ik al weer meer dan 1,5 week weg van huis en een week hier in Can Tho.

Gister had ik een project gehad wat ik nog niet eerder die week gehad had, het charity hospital.
Dit is van 9 tot 1, zodra je hier aankomt word je aan tafel gezet en eet je met de mensen mee. Je hebt rijst met allemaal groentes en tofu. Bij het charity hospital eten ze allemaal veganistisch dus daarom tofu in plaats van vlees, maar het smaakte goed! Hierbij kregen we ook een of andere mierzoete thee, dat was niet heel lekker, veel te zoet! Daarna moesten we wachten tot 10 uur, dan konden we beginnen met rijst te scheppen. We stonden in een soort van kantineraampje waar de mensen dan hun bak naar ons toe schoven en zeiden 1,2,3 of vol om te laten merken hoeveel rijst ze wouden.
Je werd vaak fataal uit gelachen omdat je dat het getal weer verkeerd verstond en het weer totaal verkeerd deed, maar al met al was dat hartstikke gezellig.
Toen dat voorbij was konden we weer even relaxen en met de mensen in het hospital kletsen. Dat is wel handen voeten en google translate aangezien ze weinig tot geen engels kunnen, maar we hebben heel erg gelachen.
We lagen heel rustig in de hangmat te wachten tot dat we naar de markt gingen, kwam er opeens een vrouwtje naar ons toe, er was WEER eten klaar waar wij ook mochten aanschuiven. We voelden ons een beetje onbeleefd, maar wezen af aangezien we nog geen 2 uur daarvoor als met ze gegeten hadden.
Toen gingen we naar de markt, achterop de scooters en met de kar. Lang de kraampjes die voedsel doneerden aan het charity hospital.
Toen we terug van de markt kwamen hebben we nog +- een uurtje groentes zitten schillen, en toen was het ook alweer tijd.
We hadden geluk, want één kraampje had blikjes fris mee gegeven, dus we hadden een lekker glas koude sprite toen we terug kwamen!

Later die dag had ik weer samen met Eveline ons engels klasje bij charity class, en vanochtend was ik weer bij mijn andere engels klasje bij thien an.

De wekker gaat morgenvroeg om 6 uur. We hebben elke zondag en maandag vrij, dus we gaan met alle vrijwilligers uit het huis die dagen naar Chau doc, een plekje vlak bij Cambodja, waar schijnbaar hele mooie pagoda's zijn.
Hier zullen wij verblijven in een hostel en eind maandag middag weer terug naar huis vertrekken.

Was weer even een kleine update over hoe het nieuwe project was en wat we gaan doen/hebben gedaan.
Na het weekend zal daar wel een blogpost over komen, over hoe het was in Chau doc!

  • 09 Juli 2016 - 19:22

    Han Oude Heuvel:

    Veel plezier de komende dagen

  • 09 Juli 2016 - 19:46

    Marion Oude Heuvel:

    We hadden gisteren de foto's en het filmpje al gezien en nu genieten van we van jouw verslag. Leuk!! Veel plezier in Chau doc!

  • 09 Juli 2016 - 21:15

    Opa .ben En Oma Marianne:

    Wat heb je ons weer verrast Amber ,met jou mooie verslag. Wat fijn dat jij en Evelien veel samen doen he'?hoe gaat het verder met jou, kun je de warmte nog verdragen? Wij denken doorlopend aan je. Ik probeer je morgen te bellen, misschien lukt 't wel. Veel liefs voor jou van ons, opa en oma.

  • 09 Juli 2016 - 21:23

    Joke Oude Heuvel:

    Wat vond ik het leuk dat ik via feec..time met je kon praten en je con zien!.hoe is het met de muggenbulten op je been. Wat heb je toch verschillend werk.echt leuk als ik jong was zou ik dat ook wel willen. Leuke dagen en een knuffel van joke

  • 10 Juli 2016 - 15:39

    Joke Oude Heuvel:

    Zag bij marion mooie foto's van jou. In hangman, rijst uidelen enz. Ik wou ook wel graag foto's van je zien. Wil je mijn vriendinnetje weer worden, op face..book. Ik zal mij netjes gdragen!!lifs...joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Ik ben Amber Oude Heuvel, 19 jaar, en ga het komende jaar op avontuur down under. Eerst 9 maand aan de slag als au pair en dan een stukkie rond trekken. Lees hier mijn ervaringen en belevenissen. See you later alligator

Actief sinds 29 April 2016
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 100308

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 03 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk in Vietnam

Landen bezocht: