En weer terug in Nederland - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Amber Oude Heuvel - WaarBenJij.nu En weer terug in Nederland - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Amber Oude Heuvel - WaarBenJij.nu

En weer terug in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Amber

04 Augustus 2016 | Nederland, Hengelo

lieve allemaal,

Als deze blogpost staat, ben ik alweer in Nederland.
Wauw, wat zijn deze 5 weken voorbij gevlogen, en wat heb ik genoten!!
Zo veel dingen mee gemaakt en geleerd, nieuwe mensen ontmoet, een ervaring om nooit meer te vergeten.
Wat zal ik de kindjes uit mn klasjes missen, en de kindjes bij het weeshuis. Knuffelen met de babies zal ook niet meer gebeuren ☹
Het is zo’n avontuur geweest en het is ook echt iedereen aan te raden!

Afgelopen weekend waren we naar een homestay gegaan in vinh long, wat echt heel leuk was. We zaten bij een gezin ‘thuis’, ze hadden een paar kamers waar mensen dan konden verblijven. We hebben zitten vissen in de vijver, ik had er bijna 1 gevangen, totdat mn hengel bewoog en ik begon te gillen… Weg vis. ‘S avonds zijn we springrolls en een soort van ei-pannekoek gaan maken met de familie, en daarbij kwam nog veeeeeeel meer eten, we konden echt meer dan de helft niet op, met z’n vijfen…
De dag erop zijn we om half 7 gaan ontbijten en daarna met een bootje de delta op gegaan. Hebben nog een floating market gezien, zijn bij de kokosnootfabriek geweest. Daar hebben we gezien hoe ze bepaalde lekkernijen maken en special vietnameze wijnen.
Het was sowieso al een avondtuur opzich om naar vinh long te gaan, want je ging met de lokale bus. We hebben op de heenweg al geleerd, we gaan op de terugweg afdingen. We betaalden voor de heenweg 50.000 VND, dus 2 euro. Niet duur voor nederlandse standaard als je 1,5 uur in een bus zit, maar voor Vietnamese wel. Wij zagen ook dat de vietnamezen allemaal veel minder betaalden, shocker.. lesje geleerd.

Maandag, mijn laatste dag, zijn Eveline Stephanie en ik nog de stad in geweest om even te winkelen, poging tot. want ja, vietnameze maten zijn toch wel anders dan de hollandse maten.

Maandag kwamen er ook 2 nieuwe vrijwilligers aan, daar zijn we dus ‘s avonds mee gaan eten bij het zelfde restaurant waar ze ‘s middags ook al waren geweest met Phuong.. Maar omdat het mijn laatste avond was kon ik kiezen wat we aten, en ik wou graag daar naartoe.

Terug kijkend op de 5 weken dat ik hier ben geweest, heb ik echt zo veel genoten en ook veel geleerd.
Geleerd hoe goed wij het hebben, en hoe ondankbaar wij soms zijn voor de kleinere dingen. De vietnameze mensen zijn zo dankbaar voor alles, en allemaal zo vriendelijk.
Ook heb ik geleerd dat je erg interresant bent hier, er willekeurig foto’s van je worden gemaakt en mensen die met je willen maken. Ook word je om de haverklap vol in je gezicht uitgelachen en je snapt er zelf geen zak van dus soms lach je maar ongemakkelijk mee.
Een once in a lifetime experience, zou het zo weer doen! (dan wel in een ander land, voor een andere ervaring!)


  • 04 Augustus 2016 - 09:00

    Han Oude Heuvel:

    Goed gedaan meisje, ben jaloers, wou dat ik dit vroeger gedaan had.

  • 04 Augustus 2016 - 09:09

    Joke Oude Heuvel:

    Goede morgen. Ik hoop dat je lekker heb geslapen.wat was je gisterenavond moe. Ik hb je maar lekker laten slapen in de stoel. Ik lijk wel een ondankbare oma. Heb het cadeautje bij jullie op tafel laten liggen sorry sorry. Ik ben er echt blij mee. Bedankt voor je leuke verslagrust lekker uit en geniet hier ook weer. Liefs...joke

  • 08 Augustus 2016 - 13:53

    Opa En Oma Oude Aarninkhof:

    Sorry ,dat ik nu pas lees wat je nog geschreven hebt. WEER een erg mooi verslag. Fijn dat we dit mee mochten beleven. Dat het met jou goed gaat is het belangrijkste. Zo je gezien hebt staan de kadotjes te pronken op de kast, erg leuk. Ik kan nu weer zeggen :tot ziens, en dat is ook fijn .Nu weer verder met de andere dingen. Liefs van ons beiden, oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Ik ben Amber Oude Heuvel, 19 jaar, en ga het komende jaar op avontuur down under. Eerst 9 maand aan de slag als au pair en dan een stukkie rond trekken. Lees hier mijn ervaringen en belevenissen. See you later alligator

Actief sinds 29 April 2016
Verslag gelezen: 3825
Totaal aantal bezoekers 100291

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 03 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk in Vietnam

Landen bezocht: